Przedstawienie:
Taniec śmierci
Autor: August Strindberg przedstawienia tego autora >
Reżyser: Adam Sroka przedstawienia tego reżysera >
Scenografia: Elżbieta Samek (Czapla) przedstawienia tego scenografa >
Obsada:
Alicja: Elżbieta Karkoszka przedstawienia >
Kurt: Jerzy Święch przedstawienia >
Edgar: Edward Linde-Lubaszenko przedstawienia >
Staruszka: Krystyna Brylińska przedstawienia >
* rola dublowanaOpis:
(…) Jest to przede wszystkim przedstawienie w pełni tego słowa aktorskie, ze świetnymi kreacjami Edwarda Lubaszenki i Elżbiety Karkoszki. Co tu mówić, do teatru aktorskiego wszyscy tęsknimy. Patrząc na nieszczęsna parę małżonków miotającą się w ciasnej przestrzeni, w której zamknął ich los, którego nie mogą zmienić – zobaczyłam jakoby koło nich tragicznych bohaterów „przy drzwiach zamkniętych” Sartre’a, także na siebie skazanych. Reżyser spektaklu – Adam Sroka – wydobywa, jak się zdaje, bardziej kabotynizm niż rzadziej do głosu dochodzący tragizm postaci Edgara i Alicji idzie też w tym kierunku styl gry obojga bohaterów, nie stroniący od groteski i przejaskrawień. Reakcja widowni świadczyłaby że Strindberg „przy Sławkowskiej” jest bliski odczuciom człowieka jak najbardziej dzisiejszego więc – młodego! Ta sztuka, niewolna przecież od ich naturalizmu czy weryzmu z jej groteskowo - tragicznym wirowaniem postaci, potraciła, widać jakąś czułą strunę. Może zawiesiła gdzieś nie ulęgające przedawnieniu zapytanie o sens tego wirowania i poszukiwania? Czego; siebie, śmierci, mocy zła, czy może Dobra? Myślę, że to pytanie, widzom pozostaje na długo w pamięci i w tym siła tego spektaklu.
Koncepcje reżysera doskonale wsparła, młoda, debiutująca w teatrze scenografka: Elżbieta Samek-Czapla. Zamknęła bohaterów w okrągłej przestrzeni ni to wieży ni to więzienia – wzmaga to znakomicie duszna atmosferę spektaklu. Przyodziany w groteskowy pseudokapitański mundur Edgar, przez duża część przedstawienia przykuty jest do niesamowitego „wielofunkcyjnego” fotela, trącącego salą tortur! Myślę, że ta młoda scenografka będzie mogła wiele pokazać w teatrze krakowskim. (…)
Izabela Bobbe, Piwnica przy Sławkowskiej, Słowo Powszechne 1989, nr 6.
Video
Animacje kostiumów

Fotografie (6)
Wkładka obsadowa (1)
Scenografie (3)
Kostiumy (0)
Plakaty (0)
Wideo (0)
Animacje kostiumów (0)