Przedstawienie:

Sen nocy letniej

Autor: William Shakespeare przedstawienia tego autora >

Reżyser: Maja Kleczewska przedstawienia tego reżysera >

Scenografia: Katarzyna Borkowska przedstawienia tego scenografa >

Obsada:

Tytania, Hipolita: Małgorzata Hajewska-Krzysztofik przedstawienia >

Franciszek Piszczała, Tyzbe: Bogdan Brzyski przedstawienia >

Egeusz, Piotr Kloc: Zbigniew Ruciński przedstawienia >

Józef Framuga, Lew: Zygmunt Józefczak przedstawienia >

Mikołaj Tkacz, Pyram, Filostrates, Puk: Piotr Głowacki przedstawienia >

Helena: Sandra Korzeniak przedstawienia >

Krystyna: Urszula Kiebzak przedstawienia >

Hermia: Joanna Kulig przedstawienia >

Ignacy Chudzina, Księżyc: Jacek Romanowski przedstawienia >

Oberon, Tezeusz: Roman Gancarczyk przedstawienia >

Demertiusz: Krzysztof Zarzecki przedstawienia >

Tomasz Dzióbek, Ściana: Błażej Peszek przedstawienia >

Filostrates, Puk: Sebastian Pawlak przedstawienia >

Lizander: Piotr Polak przedstawienia >

Mikołaj Tkacz, Pyram: Piotr Franasowicz przedstawienia >

* rola dublowana

na podstawie przekładu scenografia i reżyseria światła: muzyka: ruch sceniczny: projekcje:

 

Opis:

 

Krakowski „Sen” to spektakl o kryzysie miłości, którą zabijają kawałek po kawałku kult ciała, pornografia i seksbiznes. Kleczewska nie pozostawia złudzeń – wbrew Szekspirowi po wszystkim świat nie wraca do normalnego ładu i harmonii. Finałowa ceremonia zaślubin ma coś z hipokryzji – jeszcze przed chwilą naładowani adrenaliną i hormonami imprezowicze zmieniający partnerów jak muzykę, teraz przykładni mieszczanie, którzy jak gdyby nigdy nic siadają za stołem w ślubnych strojach i częstują sztucznymi uśmiechami.
Jedynym miejscem, gdzie przetrwała prawdziwa miłość, okazuje się grafomańska sztuczka o Pyramie i Tyzbe, którą na zamówienie dworu wystawiają ateńscy rzemieślnicy (tu – znudzeni aktorzy z castingu). Spektakl nieudolnych amatorów jest zazwyczaj pretekstem do komediowych gagów, tymczasem u Kleczewskiej staje się czymś w rodzaju requiem dla miłości.
 
Roman Pawłowski, Gorączka sobotniej nocy, Gazeta Wyborcza 2006, nr 37.

[…] Powstało znakomite, nowoczesne, wymykające się jednoznacznym ocenom przedstawienie. W świetnym tempie ( dwie godziny mijają w oka mgnieniu), ze znakomitymi rolami, z bardzo dobrą muzyką Jakuba Ostaszewskiego. Młodzi aktorzy brawurowo zagrali pary kochanków.[…]


Michał Mizera, Sen nocy letniej, Puls Biznesu 2009, nr 1.

[…] „Sen…” Kleczewskiej rozgrywa się szybko, ale nie pospiesznie; choć reżyserka wycięła sporo tekstu, a w niektórych scenach aktorzy mówią własnymi słowami (co jest zapewne wynikiem improwizacji na próbach), spektakl ma wielką siłę. I wiele tonacji, bo szaleństwu, melancholii i okrucieństwu towarzyszy komizm. […]
Spektakl jest wspaniale zagrany, rozpętane przez Kleczewską demony wstąpiły w aktorów; nie ma tu fałszywej nuty, pracowicie składnych tematów i scen. Każda rola, nawet najmniejsza, cieszy, każda organicznie wpasowuje się w tkankę spektaklu. […]

Joanna Targoń, Najżałośniejsza komedia, Gazeta Wyborcza, 2006, nr 37.

 […]Siła spektaklu tkwi bowiem w fakcie, że jest tak bardzo "o nas" - jakkolwiek enigmatycznie to brzmi - i, łącząc widzów w nie do końca oczyszczającym śmiechu, oddziałuje na każdego z osobna, dotykając najbardziej osobistych lęków, kompleksów, obsesji. […]

Anna R. Burzyńska, Skoro jej nie ma, Tygodnik Powszechny 2006, nr 9.

Animacje kostiumów

Narodowy Stary Teatr w Krakowie tel. 48 12 4228566, 48 12 4228020 wew. 134 fax 12 2927512 e-mail:muzeum@stary.pl
Copyright 2011