Przedstawienie:
Audiencja 89
Autor: Bogusław Schaeffer przedstawienia tego autora >
Reżyser: Tomáš Svoboda przedstawienia tego reżysera >
Scenografia: Mariana Kuchařová przedstawienia tego scenografa >
Obsada:
Autor, Aktor: Rafał Jędrzejczyk przedstawienia >
Reżyser*: Łukasz Szczepanowski przedstawienia >
Reżyser*: Marcin Sztendel przedstawienia >
Muza: Aleksandra Nowosadko przedstawienia >
Muzyk: Mariusz Pędziałek przedstawienia >
* rola dublowanaoprac. muz.- Marek Chołoniewski
Opis:
„Pisałem i piszę sztuki dla teatru, dla aktorów, dla reżyserów, nie piszę ich do czytania, choć – przeczytanie ich jest konieczne, gdy chce się je wystawić” – ta myśl Bogusława Schaeffera zdaje się krążyć złowrogo po głowie Autora, który w spektaklu Tomáša Svobody zamknięty w hiperrealistycznym pomieszczeniu mieszkalno-nagraniowym, pełnym instrumentów, podstarzałych mebli i książek mierzy się z twórczą niemocą. Poddawany nieustannym naciskom Aktora (Bogdan Słomiński) i Reżysera (Łukasz Szczepanowski/Marcin Sztendel) staje przed koniecznością napisania choćby kilku zdań, kilku słów czy fraz, które uruchomią sceniczną akcję. Dialog, a właściwie skecz, który wreszcie z siebie „wyrzuca” (inspirowany kakofonią dźwięków maszyny do pisania) choć bardzo krótki i trywialny, skutecznie uruchamia wyobraźnię i inspiruje całą trójkę do wspólnego tworzenia różnych wariantów scenicznej fabuły: lokowany w obcym kontekście literackiego kanonu („Krzyżacy” H. Sienkiewicza) humorystycznie rozbraja jego powagę i wypełnia go nową treścią, sprawdza się też jako „lekki” dubbing pełnych dramatyzmu scen pochodzących z filmowego rezerwuaru zachodniej popkultury. Niekonwencjonalnym działaniom twórczym Autora, Reżysera i Aktora, w które angażują się widzowie, patronuje niepokorna, pełna wigoru Muza (Aleksandra Nowosadko) i muzyka – nieodłączna towarzyszka twórczości Schaeffera, w której oryginalny świat wprowadza widzów koncert w wykonaniu muzyków Stowarzyszenia Artystycznego „Muzyka Centrum” / GrupLab poprzedzający spektakl.
Ten spektakl o artyście, który próbuje sobie poradzić z niemocą twórczą, wypada nadspodziewanie dobrze. (…) ma w sobie jakiś niedzisiejszy urok. (…) Ciekawym pomysłem okazało się rozbicie na dwie części – z których jedna jest koncertem eksperymentalnych utworów Bogusława Schaeffera.
Łukasz Gazur, „Dziennik Polski”
Video
Animacje kostiumów

Fotografie (0)
Wkładka obsadowa (0)
Scenografie (0)
Kostiumy (0)
Plakaty (0)
Wideo (0)
Animacje kostiumów (0)